1. Hoe is de reactie geweest op de Led Boarding bij het publiek? Zijn er positieve feedback en betrokkenheid opgemerkt?
Reacties zijn zonder uitzondering positief geweest. Het is echt een heel krachtig middel. Wij gebruiken de boarding de gehele zaterdag en eventueel zondag als ons eerste elftal thuis speelt. Ook als beide eerste elftallen uit spelen, wij hebben zowel een zaterdag 1 als een zondag 1, staat de boarding aan bij jeugdwedstrijden.
2. Kun je ons vertellen of er al verkoop van advertentieruimte op de Led Boarding is geweest? Zo ja, kun je een indicatie geven van het succesniveau?
Het is boven verwachting tot nu toe. We hadden gerekend met circa 30 verkochte minuten (op een totaal van 120 te verkopen minuten) aan het einde van dit seizoen. De teller staat nu al op 43 en we hebben nog een paar maanden tot het einde van het seizoen.
3. Hoe draagt de Led Boarding bij aan de sponsorinkomsten van RKVV Westlandia? Zijn de kosten en inkomsten in evenwicht, en kunt je daar meer over vertellen?
De inkomsten liggen nu al boven de gecalculeerde inkomsten en ook boven de gecalculeerde kosten. Het is aan de voorkant natuurlijk wel een grote investering. Zowel in de Led Boarding, als in de infrastructuur. Met behulp van sponsoren hebben we hier een prima model van weten te maken.
4. Wat is jouw algemene tevredenheid over de kwaliteit en effectiviteit van de Led Boarding? Zijn er specifieke resultaten of statistieken die je met ons kunt delen?
De algemene tevredenheid is groot. Het effect van de Led Boarding is zowel op het gebied van marketing (we doen echt iets nieuws) als op het gebied van inkomsten erg positief. We hebben gekozen voor een model waarin we 120 minuten maximaal verkopen in een carroussel. Daarbij maakt het niet uit of het overdag is of bij een wedstrijd van het eerste. We hebben een staffel gemaakt van 30 minuten verkoop in jaar 1, 50 na jaar 2, 75 na jaar 3, 100 na jaar 4 en hopelijk uitverkocht na 5 jaar. We lopen nu dus op het schema dat we aan het einde van jaar 1 mogelijk al op de calculatie zitten van einde jaar 2. Dat zou echt heel positief zijn.
5. Hoe ervaart je de samenwerking met UPP, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de Led Boarding? Zijn er aspecten van de samenwerking die uitgelicht of verbeterd kunnen worden?
Samenwerking is prima. UPP is goed bereikbaar, maar gelukkig hebben we elkaar niet nodig op dit moment. Het draait als een zonnetje. Wij houden dat graag zo.